I wanted to live the life, a different life. I didn't want to go to the same place every day and see the same people and do the same job. I wanted interesting challenges.

donderdag 26 mei 2011

26 mei 2011

Halloo lieve mensjes!!!

Het is al weer veel te lang geleden dat ik nog iets gepost heb, foei foei shame on me!
Mijn tijd begint in Ierland begint in te korten, nog een paar maanden en ik ben terug in België en back to reality.
Maar ik heb dus grootse plannen, volgend jaar (of het jaar erop) zou ik vrijwilligerswerk willen doen in.... POM POM POM POM... Africa, het is een droom sinds ik klein was. Mijn tijd in Ierland heeft me doen beseffen dat ik mijn dromen wil verwezenlijken. Vanaf nu wil ik genieten van alles wat ik doe en de dingen doen die ik echt wil doen, niet wat anderen mij opleggen. Ik wil vrij zijn, vrij om mezelf te zijn en om zelf alles te ontdekken. Want iedereen zegt maar je moet dit bereikt hebben voor je 25 bent, je moet zover staan als je 30 bent. Maar wat is er interessant als je moet leven volgens die regels, je voelt je alleen maar slecht als je niet voldoet aan de eisen en niet bereikt hebt wat je volgens anderen zou moeten bereiken.
Dus heb ik me voorgenomen om mijn eigen regels op te stellen.

1. Niet meer luisteren naar anderen en gewoon mijn eigen ding doen.
2. Genieten van het leven en niet meer stressen om wat iemand zegt over mij of wat ik zou moeten doen omdat het zogezegd goed voor me is.
3. Een job doen die ik met mijn hart en ziel doe.
4. Mensen die alleen maar negatief zijn, de pot op!!

Dus om terug bij Africa te komen, toen ik klein was zei ik altijd dat ik als verpleegster wou gaan. Maar ik heb geen opleiding verpleging gevolgd dus zal het als gewone vrijwilliger zijn. Er zijn verschillende projecten dus is het moeilijk om te kiezen. In een opvang, weeshuis of school te gaan werken? Of bij de wilde dieren? Ik werk graag met kinderen, maar ik doe het elke dag. Met de wilde dieren werken, zoals bij het Modgaji Cheetah Rehabilitation Project, is een kans die ik niet kan laten schieten. Een kans om Africa te verkennen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten