I wanted to live the life, a different life. I didn't want to go to the same place every day and see the same people and do the same job. I wanted interesting challenges.

zaterdag 9 april 2011

9 april 2011

Ierland is zowat mijn veiligheidsnet, net zoals make up je gezicht er beter doet uitzien (in de meeste gevallen), de juiste lingerie je lichaam doet stralen, doet Ierland mijn leven er even beter uitzien. Maar de werkelijkheid blijft. Ik kan hier zo lang blijven als ik wil, de werkelijkheid veranderd niet. Ierland is geen make up die de onzuiverheden kan verbergen, het is geen lingerie die je kont meer vorm geeft of er sexy doet uitzien. Ok, voor een tijdje was het zalig om aan niets te moeten denken en om zalig niets te doen. Maar de onzuiverheden hebben ook hun charmes, ook al gaat het nog zo slecht en zie je door de bomen het bos niet meer, het leven blijft mooi en boeiend. Dat besef ik nu...
De onzuiverheden hebben hun nut, het houdt je met je voeten op de grond. Ook al lijkt het nog zo moeilijk houd je hoofd rechtop. En laat de pijn toe, iets wat ik zelf nooit gedaan heb en ik heb het moeten bekopen.

Dus Ierland heeft me veranderd, ik ben zelfzekerder geworden en begin meer en meer terug in mezelf te geloven. Het heeft me wat tijd gekost om te zien dat Belgie toch niet zo slecht is. Dat heb ik te danken aan mensen die mij graag zien en die ik ook in m'n hart gesloten heb.
Ik denk dat ik de afstand nodig had om te beseffen wat ik eigenlijk allemaal heb. Ik hield me, zonder enig besef, teveel vast aan mijn verleden. Ik ben bereid om me er over te zetten en met een nieuwe lijn te beginnen.
Ik kan vanaf nu mijn toekomst bepalen, ik heb nu controle over mijn eigen leven en dit geeft me zo'n zalig gevoel.
Ik ben op weg om een volwassen vrouw te worden die haar eigen beslissingen neemt en niet meer die van anderen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten