I wanted to live the life, a different life. I didn't want to go to the same place every day and see the same people and do the same job. I wanted interesting challenges.

vrijdag 18 maart 2011

17 maart 2011

HAPPY ST-PATRICK'S DAY!!

Het is zover, mijn eerste feestdag in Ierland! Het is ook mijn eerste avond uit hier. De laatste weken is alles groen, de ramen hangen vol met dwergen en vlaggen. Het is de groene gekte! En natuurlijk heeft iedereen vrij vandaag! Iedereen is groen gekleed en paraat voor de parade en de feestelijkheden.

Ik kon natuurlijk maar rond de avond gaan dus de parade heb ik gemist, maar ik ben ten volle voor de nacht gegaan! De eerste Ierse pub die we binnen gingen was veel te druk, een half uur buiten wachten om binnen te mogen! En binnen kon je niet bewegen, dus op naar de volgende pub! "Messrs Maguire" The place to be in Dublin! 3 verdiepingen en elke verdieping staat voor fun! geen enkel moment heb ik stil gestaan! De muziek is zalig, de drank vloeit rijkelijk en de sfeer is niet te breken! Je leert vlug mensen kennen en je wordt makkelijk in een groep opgenomen. Iedereen staat bij elkaar en danst met elkaar, Ierland is top!

Na uren te hebben gefeest is het tijd om naar huis te gaan, op zoek naar een taxi.
Het is zoals in de films, de taxi's rijden voorbij en je moet er bijna voor springen om een te pakken te krijgen. Na 3 taxi's te doen stoppen, de eerste 3 wilden ons niet brengen omdat het te ver was ik moest van Dublin naar Longwood, hapte de 4de taxi toe OEF! Na een uur rijden zijn we eindelijk thuisgekomen, mijn heerlijk zacht bedje staat me al op te wachten en ik kan genieten van een korte nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten